בפנטן פלוס - המומלצת ביותר לחיטוי וריפוי לאחר הבריתבפנטן פלוס - המומלצת ביותר לחיטוי וריפוי לאחר הברית

ברית מילה בשבת

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל

האם מותר לעשות ברית מילה בשבת? ההלכה אומרת חד-משמעית שכן, אבל לא בכל מצב. ברית מילה הינו אחד מאותם טקסים אשר הם גם מצוות ביהדות שאין דוחים. לכן, את טקס ברית המילה מקיימים ביום השמיני ללידת הבן, גם אם יום זה נופל על שבת עצמה. כמובן שיש בכך סיבוכים מסוימים באשר לאופן קיום הטקס, התשלום למוהל, ומה קורה במקרים חריגים בהם נדרש לדחות את הטקס.

האם מקיימים את טקס ברית המילה ביום שבת?

התשובה היא ללא ספק כן. טקס ברית המילה יתקיים ביום השמיני להולדת הבן, גם אם יום זה הינו שבת. זאת למעט מקרים חריגים בהם בריאותו של התינוק אינה מאפשרת את קיום הטקס, ומטעמים אלו נדחית ברית המילה עד למצב בריאותי המאפשר זאת. אך אם נדחה טקס ברית המילה, אין לקיים אותו ביום שבת.

כיצד שונה ברית מילה ביום שבת מאשר ביום חול?

ישנם הבדלים, אם כי לא בהכרח בטקס עצמו. טכנית, טקס ברית מילה אומר כי על המשפחה לשמור על השבת כהלכתה, אחרת לא יוכלו לקיים את הטקס. זה אומר שלא מגיעים אל הטקס ברכב, מקיימים שבת כהלכתה לרבות הליכה לבית הכנסת ושמירת המצוות, ואז מתאפשר לקיים את הטקס ביום השבת עצמו.

 

גם מבחינת הכנת התינוק לטקס, על המוהל נדרש להגיע ביום שישי וביום ראשון, לפני ואחרי הטקס, על מנת לוודא כי הכול תקין עם התינוק. על הטקס עצמו, המוהל לא מקבל תשלום בגין הטקס עצמו, ובוודאי שלא ביום השבת עצמו.

האם אפשר להביא כל מוהל לטקס ביום שבת?

התשובה היא כן, אך בתנאי שלא יתקיים חילול שבת. זה אומר שעל המוהל להגיע לברית ברגל, ללא תחבורה. לרוב זה מגביל את בחירת המוהל למישהו באזור בו מתקיים הטקס, ולא תמיד פשוט למצוא מוהל מקומי. לשם כך מומלץ להיעזר ברב בבית הכנסת עצמו, אשר בוודאי נתקל במצבים דומים בעבר, או מכיר מוהל מהקהילה המקומית.

 

באם נדחה טקס ברית המילה, האם אפשר לקיימו ביום שבת בכל זאת?

 

התשובה היא לא. הזכות לקיים ברית מילה ביום שבת ניתנת רק אם נופל היום השמיני על יום שבת. באם נדחה הטקס, או בכל מקרה אחר, לא ניתן לקיים את הטקס בשבת בשום פנים ואופן.

דחיית ברית מילה
איך לבחור מוהל לברית מילה?

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל