מוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכםמוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכם

תינוק נולד נימול

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל

התינוק נולד מהול, מה זה אומר? האם תתקיים ברית מילה? ואם כן, איך היא מתבצעת?

 

הדעה הרווחת בקהל והמקובל לחשוב שתינוק שנולד מהול, זה סימן טוב ומזל טוב. אמנם כן, אבל, כיום אין תינוקות שנולדים מהולים לגמרי, אלא למחצה לשליש ולרביע, דהיינו שהתינוק נולד כשחלק מהעטרה מגולה מהערלה.

 

לעומת זאת, בדרך כלל בתינוקות אלו חור השתן לא תמיד יהיה במקום הטבעי במרכזו העליון של האיבר, אלא בצד. איבר כזה נקרא בשפה המקצועית היפוספאדיוס, ואצל כל תינוק ההיפוספאדיוס היא בדרגת חומרה אחרת. צריך לבדוק היטב את מקום השופכה, ולמרות שנראה שקע בעטרה בכל זאת יתכן שהחור לא שם. הרופאים נוטים במקרים אלו לאסור על התינוק לעבור את ביצוע ברית המילה, מאחר והם מתכננים לנתח את התינוק בשלב מאוחר יותר, לעשות לו חור חדש במקום הנכון ולסתום את נקב השתן שבצד, ולצורך הסתימה הם צריכים להשתמש דוקא בעור הערלה.

 

במקרה כזה, ראשית, חייבים להיוועץ עם רופא אורולוג ילדים מומחה. במקרים רבים באמת יהיה צורך בניתוח ואז לכאורה אין למול את התינוק כעת אלא להמתין לניתוח. במקרה כזה בשעת הניתוח יברכו את ברכות ברית מילה, ומוהל רופא המבצע צריך להיות מהכשרים למול ויקפיד על הלכות המילה. כגון: לבצע את הניתוח הברית דווקא בשעות היום, המוהל – המנתח חייב להיות יהודי, (אם הרופא אינו יהודי יצטרכו להטיף שוב דם ברית מהתינוק אחרי הניתוח).

 

ישנה שיטה להסיר רק את עור הערלה במספריים, ומתחת לעור הזה ישנו עוד עור דקיק שנקרא עור הפריעה שאותו נשאיר לניתוח וניתן להשאירו לצורך הניתוח. אך לפעמים אומרים רופאים מומחים שיכולים כעת לבצע את הברית ורק מבקשים מהמוהל להשאיר מספיק עור לניתוח, במקרה כזה אפשר למול ולהוריד את כל עור הערלה והפריעה המכסה את העטרה. לכן, בכל מקרה של היפוספאדיוס – תינוק שנולד מהול, יש להיוועץ עם רופאים רגישים לדת, שלא סתם ידחו את ביצוע ברית המילה.

 

אברהם סילם – מוהל מוסמך

מוסיקה מפחיתה כאב לתינוקות במהלך ברית מילה
שמונה ימים בלבד

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל