מוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכםמוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכם

שמונה ימים בלבד

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל

שמונה ימים בלבד. שמונה ימים בין הלידה לאירוע ברית מילה. שמונה ימים בהם היולדת נחה, והאב מתרוצץ לסירוגין בין תשומת הלב לאשה היקרה בבית החולים, הקרובים הנרגשים המגיעים לשמוח, ובין הילדים היקרים בבית והסידורים השונים לקראת האירוע הקרוב כל כך. שמחים, נרגשים, וקצת מבולבלים? הכתבה הבאה תעשה לכם קצת סדר.

מתי עושים ברית מילה?

ברית מילה מתקיימת ביום השמיני מיום לידת התינוק במזל טוב. את שמונת הימים אנו סופרים כשיממה נחשבת ללילה ולאחריו יום. לדוגמא, אם התינוק נולד ביום שלישי בשבוע, ז"א בין זמן השקיעה של יום שני אמש לבין זמן השקיעה של יום שלישי, טווח הזמן הזה נחשב ליום הראשון לשמונת הימים. לכן, במקרה זה ברית המילה תתקיים ביום שלישי בשבוע שלאחר מכן. במקרה שהתינוק נולד לאחר השקיעה ביום שלישי בערב, זמן זה נחשב על פי היהדות לליל רביעי, ויום רביעי ייספר כיום הראשון לשמונת הימים ולא יום שלישי. במקרה של לידה בזמן שקיעת החמה עצמה, יש לשאול את הרב.

 

הברית ביום השמיני

את הברית מקיימים ביום ולא בלילה. המהדרים יקיימו את הברית כבר מוקדם בבוקר לאחר תפילת הנץ החמה – זריזים מקדימים למצוות. אך מבחינה הלכתית ניתן לקיים את הברית במשך כל היום מהנץ החמה ועד שקיעת החמה של היום השמיני.

 

ובאשר לחתן השמחה

 

שיהיה בריא ושלם בעזרת ה'. כשהכל כשורה נותר רק להלבישו בחליפת חתן לבנה ולשמוח בשמחתו.

 

אם חס ושלום לא הכל כשורה, כשיש צהבת ברמה גבוהה, דלקת משמעותית בעיניים, משקל נמוך או בעיה אחרת, יש לערוך בדיקות ולהתייעץ עם הרופא לגבי קיום הברית במועדה, כשמדובר בצהבת יש לעקוב אחר רמת הצהבת. ניתן להוריד את רמת הצהבת על ידי טיפול רפואי קונבנציונלי או אלטרנטיבי או בשילוב שניהם. חברת ברית ישראל נותנת פתרון בטיפול משולב אצל רופא המוריד את רמת הצהבת בביקור אחד וניתן יהיה לקיים את הברית במועדה. כשרמת הצהבת יורדת לרמה סבירה כבר ניתן לקיים את הברית.

 

מוהל

 

בדרך כלל משפחה או חברים ימליצו לכם על מוהל או רופא מוהל לביצוע הברית. על ההורים מוטל לבדוק אם המוהל (בין אם הוא רופא ובין אם לא) מקפיד על כללי ההלכה והרפואה, בכדי שהכנסתו של בנכם בבריתו של אברהם אבינו תבוצע כראוי מבחינה הלכתית ולא יגרמו נזקים מבחינה רפואית. יש לבדוק את רישיון המוהל דרך הרבנות הראשית או באתר האינטרנט של משרד הדתות.

 

ערכת ברית מילה סטרילית

 

כבר מספר שנים טובות חברת ברית ישראל בע"מ מייצרת ומשווקת את ערכת 'ברית אליהו'. ערכת
ברית מילה המכילה את כלי המילה הנחוצים לביצוע ברית מילה, עשויים נירוסטה רפואית חזקה סטריליים, באריזות סגורות סטריליות, לשימוש חד פעמי, באישור משרד הבריאות. ערכת 'ברית אליהו' מאפשרת ברית מילה סטרילית ונקייה בכל מצב נתון ובכל תנאי שטח. בבית החולים, באולם אירועים, בבית, ואפי' בשדה. הערכה מאושרת על ידי הוועדה לפיקוח על המוהלים והמפקחים על המוהלים הרב חיים משה וייסברג והרב מרדכי ששון. וכן מאושרת ומומלצת על ידי הרבנים החשובים הרה"ג הרב עובדיה יוסף שליט"א, הרה"ג הרב ראובן אלבז שליט"א, הרה"ג הרב שלמה מחפוד שליט"א, הרה"ג הרב בן ציון מוצפי שליט"א.

 

רשימת הדברים הנחוצים לברית המילה

 

את הציוד לברית מילה ניתן להשיג על ידי רכישת ערכת 'ברית מילה טובה'. מדובר בערכה סטרילית לשימוש חד פעמי, הכוללת: כרית לברית, 4 חיתולי בד, משחה הנקראת 'בפנטן פלוס' או 'ויטה מרפן' לאיחוי וריפוי המקום, 3 טיטולים, מגבונים, 2 טליתות לאבי הבן ולסנדק, בקבוק יין כשר למהדרין, בשמים להרחה. זו הרשימה הבסיסית. חלק מהמוהלים אף יבקשו להביא משחה להרדמה (לדוגמא, 'עזרקאין 5%'), אקמול לתינוק, שמן לתינוק (לדוגמא, פאראפין), אבקת דרמטול, פולידין. יש לזכור לא להאכיל את התינוק שעה לפני הברית. למשתמשים בהרדמה יש למרוח כשעה לפני הברית.
חברת ברית ישראל בע"מ מפעילה שירות ליולדת מא' עד ת', דרכו את יכולה להשיג בהזמנה טלפונית את המוצרים הנחוצים לך, והם ישלחו עד לביתך ללא טרחה ובלי לצאת מהבית.

 

אולם לברית או קייטרינג?

 

תלוי היכן אתם עורכים את טקס ברית המילה. או כמה מוזמנים תזמינו לברית. אם אתם מתכוננים לערוך את הברית בסלון או בחצר ביתכם ותזמינו רק את המשפחה והקרובים, סביר להניח שתסתדרו בכוחות עצמכם, אבל אם אתם מתעתדים להזמין כמות גדולה של אנשים 80, 100 איש ומעלה, תלוי אם בחרתם לערוך את האירוע באולם אירועים או באולם בית הכנסת השכונתי.

 

מחירי המנות באולמות נעים בין 80 ₪ לבין 110 ₪ למנה, תלוי ביוקרה, ויש כאלו שהתקליטן או הצלם של צילום בריתות או שניהם כלולים במחיר. ואם בחרתם באפשרות אחרת מלבד אולם אירועים, מן הסתם תזמינו את המנות מקייטרינג איכותי. מחירי המנות בשירותי הקייטרינג השונים נעים בין 80 ₪ לבין 110 ₪ פחות או יותר. כמובן שבבחירה באולם של מקומות לאירועים ברית אירועים מוטל עליכם רק להגיע לאירוע ולחגוג, מה שלא קורה באפשרויות האחרות.

 

לסיום, בכתבה זו השתדלנו לתת לכם ההורים מידע כללי מעשי מועיל, בכדי שתדעו בפני מה אתם עומדים ומה עליכם לעשות בימים הספורים שבין הלידה לאירוע ברית מילה, להתארגן בקלות ולבא מוכנים רגועים ושמחים לחגיגה.

תינוק נולד נימול
סיבוכים בברית מילה ולאחריה ואיך נשמרים מהם

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל