בפנטן פלוס - המומלצת ביותר לחיטוי וריפוי לאחר הבריתבפנטן פלוס - המומלצת ביותר לחיטוי וריפוי לאחר הברית

ברית מילה סטרילית

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל

ברית מילה, אחד האירועים החשובים ביותר בחיינו כהורים הוא טקס משמח, אך גם ניתוח כירורגי מקומי לכל עניין ודבר. ההתרגשות לפני הברית, ההכנות לברית, בחירת המקום, הזמנת קרובי משפחה וכמובן ההתרגשות מהתינוק החדש – כל אלה משכיחים מאתנו את העובדה שבעוד כמה ימים הבן החדש שלנו יעבור ניתוח מקומי.

 

סכנות בברית המילה

 

אם ברית מילה הוא ניתוח מקומי, השאלה הגדולה היא: מי יבצע אותו ואיך?

 

כנהוג במקומותינו המוהל / הרופא מבצע את טקס ברית המילה. לנו כהורים, יש את האפשרות לשלוט על התהליך ובעיקר לצמצם את החשיפה של התינוק לסיבוכים מיותרים, לאור המודעות לסכנות הזיהומיות במהלך ברית המילה, ולמקרים שבהם תינוקות נדבקו בהרפס ומחלות זיהומיות אחרות.

 

מאחר והמוהל או הרופא-מוהל מבצע בד"כ מספר בריתות ביום, חשוב לוודא כי הוא משתמש בכלים לברית מילה סטריליים. על פי הוראת משרד הבריאות, על המוהל להגיע לברית מצויד בכלים שעברו עיקור במכשיר "אוטוקלב", ובמילים אחרות כלים שעברו סטריליזציה ברמת מעבדה.

 

בשטח, הדברים רחוקים מאוד מהמצב הזה ובמקרה הטוב המוהל מתחיל את היום עם מספר סטים של כלים שמקופלים בתיק ואתם הוא מתנייד מאירוע לאירוע. במקרה הגרוע האדם המבצע את הברית משתמש באותו הסט בדיוק, אלא, שהוא מחטא אותו באופן ארעי עם ספירט או אלכוהול לפני הברית הבאה. שני המצבים לא סטריליים במאה אחוז ויוצרים מצב שבו התינוק עלול להידבק בחיידקים וזיהום שעלול להביא עד לידי נכות ומוות.

 

שלב המציצה בפה, שלב זה הינו השלב האחרון בטקס הברית שבו המוהל מוצץ בפיו את מקום הברית והנו חלק בלתי נפרד מהתהליך. זהו השלב השכיח ביותר להידבקות של התינוק במחלות כגון הרפס. הרבנות הראשית מורה כי יש ליידע את ההורים לגבי הסיכון ולאפשר להורים לבחור בין קיום המציצה בפיו של המוהל לבין שימוש בשפופרת המציצה. שימוש בשפופרת מציצה סטרילית המצויה בערכת הברית הסטרילית מצמצם את האפשרות להידבקות במחלות זיהומיות.

 

להלן ציטוט מתוך כתבה באתר "ווינט" על מקרה זיהום בברית מילה:

 

מתוך כתבה באתר "ווינט" על זיהום בברית מילה שלא נעשה עם כלים סטריליים -13/6/12

 

בעקבות מקרים כאלו ומתוך צורך אמיתי של ההורים להגן על בריאות בנם ככל האפשר ולצמצם כמעט לאפס את האפשרות פיתחנו את ערכת "מילה טובה". הערכה מכילה את כל הכלים והמוצרים הנלווים לצורך ביצוע החיתוך. הכלים הם סטריליים ומגיעים באריזת וואקום והשימוש בהם נעשה בפעם הראשונה בברית עצמה. הכלים עשויים מנירוסטה 316, הטובה ביותר הקיימת בשוק ופותחה בעזרתם של רופאים-מוהלים בעלי וותק של עשרות שנים בתחום.

מניעת תאונת ברית על ידי המוהל היא באחריות ההורים
ברית מילה למבוגרים

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל