מוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכםמוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכם

ברית מילה למבוגרים

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל

אברהם אבינו הנימול הראשון – מל את עצמו בגיל 99 שנים ומאז מצוות המילה מתקיימת ביום השמיני. אולם, ישנם מקרים בהם המילה אינה מתקיימת בזמנה ונדחית.

מתי עושים ברית מילה למבוגרים?

ברית מילה אצל מבוגר בשונה מתינוק היא החלטה יזומה של האדם ויכולה להיעשות מכמה סיבות:

  • רצון להיכנס בבריתו של אברהם אבינו.
  • סיבה רפואית כגון צמצום הידבקות במחלות (כמו שנהוג בשנים האחרונות בחלק ממדינות אפריקה).
  • בארה"ב מבוגרים רבים מחליטים לעשות ברית מילה, בעיקר מתוך אמונה כי הניתוח מצמצם הידבקות במחלות הקשורות באיבר הברית.
  • האקט הכירורגי אצל מבוגר מבחינה פיזית יותר קל, מאחר והגוף חזק יותר. עם זאת נמצא כי מידת קרישת הדם גבוהה יותר ביום השמיני ללידה.
  • מצד שני לעיתים העניין הרגשי – נפשי הוא יותר קשה אצל מבוגר או נער ועלול לגרום לטראומות, בשונה מתינוק שאינו מודע לעניין.

מומלץ לבצע ברית מילה למבוגרים ע"י רופא – מוהל, שהוא אדם בעל הכשרה רפואית הבקיא בהלכות טקס הברית. את הברית עצמה מומלץ לבצע בבית חולים, במקום סטרילי. ישנם בתי חולים שמאפשרים קיום של טקס ברית המילה במקביל לניתוח עצמו בחדר נפרד.

איך להתכונן לברית מילה אצל מבוגרים?

ייעוץ רפואי: יש להתייעץ עם רופא המשפחה ולקבל אישור רפואי מתאים, שאתם אכן מתאימים לבצע את הניתוח ואין לכם מגבלות רפואיות. מומלץ גם לבצע בדיקות דם כלליות ולבדוק מדדים רפואיים טרם הכניסה לחדר הניתוח.

 

הזמנת חדר ניתוח: יש לבדוק עם קופת החולים שלכם את האפשרות להזמין חדר ניתוח באחד המרכזיים הרפואיים של קופת החולים ולבקש את הרופא המועדף עליכם. יש מי שיעדיף לבצע את הניתוח במרכז רפואי פרטי ולקצר את זמני ההמתנה.

יום הניתוח

יום המילה הוא ניתוח כירורגי לכל דבר ומורכב משלושה שלבים:

 

שלב ההכנה: ההכנה לברית מילה אצל מבוגרים כוללת צום של מספר שעות, על פי הנחיות הרופא וכן הכנה פיזית של המקום כגון גילוח מקום הברית וחיטויו.

 

הרדמה: לילדים עד גיל 10 נעשית בד"כ הרדמה מלאה. אצל מבוגרים יותר, ההרדמה נעשית באופן מקומי ע"י החדרת מחט עדינה לאזור הברית. הדקירות הן עדינות מאוד ולא אמורות לכאוב באופן קיצוני.

 

הניתוח עצמו: במהלך הניתוח מסיר הרופא את הערלה וסוגר את האזור ע"י חוט תפירה מיוחד. התפרים נמסים מעצמם תוך מספר שבועות ואין צורך להגיע לקופת החולים לשם כך. לאחר מכן, הרופא חובש את המקום בצורה שתמנע שפשוף של האזור והנימול יתבקש להגיע לאחר יומיים כדי להחליף את התחבושת. בד"כ יישאר להשגחה באשפוז יום למספר שעות לפני השחרור לבית. לאחר מכן יקבל אישור מחלה למספר ימים על מנת שיוכל לנוח.

תופעות לוואי לאחר ברית המילה:

תיתכן הופעה של כתמים חומים, בצקתיות ונפיחות באזור העטרה. אלה הן תופעות שכיחות שבד"כ נעלמות לאחר שבועיים שלושה. במידה וישנו דימום שלא פוסק או שטפי דם גדולים וכן תופעות של חום יש להיוועץ מידית עם הרופא.

ברית מילה סטרילית
ברית מילה יתרונות וחסרונות

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל