מוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכםמוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכם

להתאמץ בשביל עוד ילד יהודי על אדמת גרמניה

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל
המוהל יוסף בלנרו בברית מילה

ימים ספרים לפני ראש השנה שנת תשע"ו מספר הרב יוסף בלנרו מוהל מוסמך, התקשר אליי הרב ידידה מהאירגון החשוב ברית יוסף יצחק אשר בראשות הרב ירון עמית שליט"א ושאלה בפיו אם אני פנוי לברית בראש השנה בגרמניה ועניתי על אתר שכמובן לא אשאיר ילד יהודי ללא מילה ביום השמיני. כך סיבב המסובב שאגיע לעיר קרפלד במחוז דיסלדורף בגרמניה בכדי להכניס ילד יהודי בבריתו של אברהם אבינו ביום השני של ראש השנה שנת ה'תשע"ו.

התארחתי בביתו של רב העיר השליח הרב יצחק מענדל וגנר שליט"א ביחד עם החזן הדגול הרב מילר שליט"א שהעביר את תפילות ראש השנה בטוב טעם וכפי שהורגלתי בלומדי בישיבת פוניבז' המעטירה, מאחר שאף הרב מילר למד בישיבת פוניבז' באותה תקופה שלמדתי בה משם הוא מכיר את המנגינות היטב.
כך מצאנו עצמנו צועדים על אדמת גרמניה יחד הרב וגנר והרב מילר החזן ואנכי המוהל. בבוקרו של יום צעדנו כשאנו עטופים בטליתות ושופר בידו של כל אחד מאיתנו, כשלאחר התפילה צעדנו מרחקים עם הרב וגנר בכדי לתקוע ליהודים הפזורים ברחבי העיר וכן בבית החולים המקומי בו שהו יהודים.
ביום השני של ראש השנה לפני התקיעות מלתי ולאחר התפילה שוב צעדנו לתקוע בשופר ליהודים כשאנו עטופים בטלית ושופר בידנו.

הרב יצחק מענדל וגנר שליטא
הרב יצחק מענדל וגנר שליט"א. rce.eu.com

תוך כדי ההליכה על אדמת גרמניה ובין האנדרטאות שממשלת גרמניה הציבה לזכר הנספים בשואה האיומה, הרגשתי גאווה יהודית עצומה על הזכות שעלתה בחלקי למול על אדמת גרמניה וללכת זקוף קומה כשהנני עטוף בטלית ובידי שופר וזכות מצות המילה בידי, ולהווכח שעם ישראל חי וקיים.
בהזדמנות זו אאחל לרב ידידיה הצלחה במעשיו הכבירים למען ברית המילה מתוך בריאות איתנא ונהורא מעליא לאורך ימים ושנים.

הנהג החטוף
אמא שחיכתה 11 שנים, לא תשתתף בברית מילה?

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל