בפנטן פלוס - המומלצת ביותר לחיטוי וריפוי לאחר הבריתבפנטן פלוס - המומלצת ביותר לחיטוי וריפוי לאחר הברית

חשבתי שעברתי ברית מילה אבל לצערי התברר לי שלא

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל
מגן קלאמפ

כיצד נגן על בננו היקר בברית מילה? מדוע המוהל התעלף בברית? מדוע ישנם מוהלים שלא יודעים לבצע חבישה? איך זה שהברית של המוהל הקוסם נקייה ללא יציאת דם?
הסיפור הנורא מאחורי הבריתות המבוצעות באמצעות מגן הברית המכונה 'מגן קלאמפ (ברונשטיין)', שמרו מרחק!

את מגן הקלאמפ שהוא בעצם מגן לברית מילה הנסגר על ציר המציא לפני יותר מ-50 שנה מוהל מאמריקה בשם צבי ברונשטיין בעיקר כדי למנוע ולחסוך את הדימום לאחר הברית, אולם ישנם מספר סיבות אותם נפרט בהמשך מדוע עד היום יש המעדיפים עדיין להשתמש במגן זה.

נציין שברית מילה המבוצעת עם מגן קלאמפ איננה ברית מילה ונגרם ממנה נזק, צער ואף נכות לתינוק. אחרי ברית כזו נדרשים לבצע תיקונים מבחינה הלכתית ורפואית.

פתרון לבעיה הוא פשוט לרכוש ולתת למוהל או הרופא ערכת כלי מילה תקניים סטריליים מאושרת ומומלצת על ידי הוועדה לפיקוח על המוהלים

מגן הקלאמפ נאסר לשימוש כבר לאחר המצאתו באופן גורף על ידי הרבנים ולאחר מכן גם על ידי משרד הבריאות האמריקאי FDA שגם פרסם על 105 תינוקות שניזוקו ממגן זה בין השנים 1996-2000. לתינוקות אלו קרו נזקים שונים ואף נמק של הגיד, נכות לכל החיים.

מאמר שהתפרסם במעריב בתאריך 10/08/1970
התפרסם במעריב בתאריך 10/08/1970
למקור המאמר

מדוע עד היום ישנם מוהלים ורופאים המשתמשים במגן האסור והמסוכן?

ישנם מספר סיבות לכך:

אין דם לאחר החיתוך

זו הסיבה העיקרית שבגללה מגן זה נאסר לשימוש מבחינה הלכתית שכן 'הטפת דם ברית' שהוא אקט מוכרח במצוות ברית המילה.
מבחינה רפואית הנזק עצום בפרט אם נתפסה חתיכה מהעטרה שהקלאמפ ננעל עליה שכן אז לא מגיע דם למקום ונוצר נמק שמתפשט ואם לא מנתחים אותו באופן מיידי נאלצים ח"ו לקטוע את האיבר.
כמו כן בברית כזו זמן הריפוי וההחלמה מתארך לפי 10 מברית רגילה.

חוסר מיומנות בברית מילה של רופאים ומוהלים המשתמשים במגן האסור

בעקבות השימוש הקבוע שלהם במגן המסוכן הם לא יודעים לבצע חבישה ולעצור את הדם כמו בברית רגילה, שכן בשימוש במגן האסור פשוט אין דם אלא נמק ברקמת עור הערלה.

סיפור שקרה וראינו במו עיננו, מוהל ממדינה מסויימת שכבר ביצע מילות רבות, אך תמיד השתמש במגן האסור. בגלל סיבה כל שהיא כיבדו אותו לעשות ברית מילה רגילה, מיד לאחר החיתוך, לפתע התעלף ונפל. לאחר שעוררו אותו התברר שהתעלף מכיוון שזו הייתה הפעם ראשונה בחייו שראה דם בברית והוא איננו מתאים לתפקיד ואינו יכול לעמוד בזה.

מקרה נוסף של מוהל שמשתמש בקביעות במגן האסור נתבקש ע"י הורים למול את בנם אך ורק בברית רגילה ללא המכשיר המסוכן. המוהל הסכים והבטיח להם שהוא יודע לעשות גם ברית כהלכה.
לצערנו הברית הזאת הסתיימה בחדר מיון כשהילד דימם רבות מכיוון שהמוהל חבש באופן גרוע שלא עצר את הדם מכיוון שהוא אינו מיומן בכך שכן הוא לא נוהג לבצע חבישה כי הוא משתמש בקלאמפ. לאחר כמה שעות כאשר גילו זאת כבר היה צורך לפנות הילד לבית החולים. במקרה זה ב"ה הילד ניצל.

חבישה ועצירת הדם זה הדבר הכי בסיסי שכל מוהל רגיל יודע. המוהלים שמשתמשים בקלאמפ האסור והמסוכן פשוט לא יודעים לעשותה כי אין דם לחבוש.

מגיני קלאמפ שונים

עצלנות, חוסר אחריות, חסכון בכסף, על חשבון בנכם היקר

מנהג נפוץ הוא שהמוהל או בא כוחו (מוהל או רופא) בודק את הילד יום לאחר הברית מסיבות רבות, כגון לראות שאין דימום, שהילד נותן שתן בצורה רגילה, שלא נדבקה חתיכת עור על העטרה (דבר המצריך לאחר שנים ניתוח בחדר ניתוח על מנת להפרידו), לבדוק שהברית נקייה ואין זיהום ושאין תגובה בלתי רגילה לחיתוך כגון חום או אלרגיה לחומרים שהשתמשו המוהל וההורים ועוד…

מוהלים ורופאים המשתמשים בקלאמפ האסור חוסכים לעצמם את ההגעה לבדיקת התינוק שכן אין דם בברית שלהם ומוהלים אלו לא חובשים חבישה מקצועית, אלא סתם עוטפים את הגיד בצורה פשוטה כך שההורים יוכלו להוריד את התחבושת לבד.

מוהל ידוע מניו יורק שעושה בכל יום הרבה מילות ומקבל כמה מאות דולרים על כל מילה, נשאל מדוע הוא מל ומשתמש במגן שכל הפוסקים ומשרד הבריאות האמריקאי FDA אוסרים?
הוא ענה תשובה מדהימה: "יש לי 7 מילות ביום, האם אלך יום אחרי זה ל-7 כתובות שונות ברחבי ניו יורק כדי להוריד תחבושות ולטפל בילדים, השימוש בקלאמפ חוסך לי את כל זה".

עצלנות, חוסר אחריות, חסכון בכסף על הגב שלכם.

הצגה מכובדת להורים – ברית נקייה ללא דם

זאת יש לדעת. בברית כזו דם – אין. אך הכאבים והסבל שהתינוק שלכם עובר הוא לאין שיעור יותר מאשר בברית רגילה והריפוי לוקח יותר זמן, חוץ מהסכנות המיותרות לבניכם.

בעיר מסוימת קוראים למוהל המקומי "המוהל הקוסם". ומה סוד הקסם? המוהל משתמש כמובן בקלאמפ האסור. לפני המילה הוא נכנס עם התינוק לחדר לבדו ולא מרשה אפילו לאב והאם להיכנס. הוא נועל על התינוק את הקלאמפ האסור והמסוכן ונותן לו זריקת הרגעה, אז הוא נכנס לאירוע עם 'תינוק שותק' או יותר נכון 'מושתק', מבצע את הברית וכולם אומרים "איזה קוסם".
האם אתם רוצים קוסם כזה לתינוק שלכם???

פתרון לבעיה הוא פשוט לרכוש ולתת למוהל או הרופא ערכת כלי מילה תקניים סטריליים מאושרת ומומלצת על ידי הוועדה לפיקוח על המוהלים

לצערנו עד היום מוהלים ורופאים רבים משתמשים במגן 'קלאמפ' האסור והמסוכן וגורמים נזקים לתינוקות לעיתים בלתי הפיכים. הם גורמים שהרבה תינוקות לא יהיו נימולים ויהודים מבחינה הלכתית. לאחר מכן תינוקות אלו נזקקים לטיפולים רפואיים ולתיקוני מילה מיותרים לחלוטין.

אנא, לטובתכם ולטובת בנכם,
וודאו שברית המילה של בנכם לא תבוצע עם מגן ה'קלאמפ' המסוכן והאסור!
אל תתנו לאף אחד לעשות ברית כזו!

הרב ירון עמית מסביר על מגן הקלאמפ

כותב המאמר הרב המוהל ירון עמית, יו"ר ארגון ברית יוסף יצחק העולמי, הארגון שביצע עשרות אלפי בריתות למבוגרים וילדים בחדרי ניתוח במאות מקומות בעולם.

מה צריך לברית - מדריך מעשי בהכנות לברית מילה

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל