מוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכםמוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכם

ברית מילה רפואית

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל

נהוג לחשוב כי ברית המילה הנה מנהג יהודי. למען האמת נמצאו במצרים הירוגליפים המתארים ביצוע ברית (חיתוך הערלה) כבר בימי הפרעונים במצרים .כבר אז כנראה ידעו כי יש למילה יתרונות רפואיים. מחקרים רפואיים שנעשו במשך השנים מראים כי אצל תינוקות אחוז דלקות בדרכי השתן מופחת ואצל גברים נימולים קיים שיעור נמוך להידבקות במחלות כגון איידס והרפס .

אז מה ההבדל בין ברית מילה רגילה וברית מילה רפואית?

ברית המילה בצורתה המסורתית, נעשית ע"י מוהל מוסמך. אין הדבר מעיד על הכשרתו הרפואית אקדמאית ולמעשה רוב המוהלים אינם כאלה. מוהלים במסגרת הכשרתם, עוברים מעין מבחן מעשי, אך צוברים את ניסיונם דרך בריתות המילה בפיקוח מוהל בכיר יותר. במקרה של סיבוך בברית המוהל מפנה את התינוק והוריו לבית החולים.

ברית מילה רפואית המתבצעת ע"י רופא-מוהל בהכשרתו מתקיימת בד"כ באולם או בקליניקה, ובמקרה שישנו סיבוך הרופא מעצם הכשרתו, רשאי לתת טיפול תרופתי במקום. כיום, רוב הרופאים  המבצעים ברית מילה רפואית מחזיקים גם ברישיון מוהל מטעם הוועדה לפיקוח על מוהלים. יש לציין, כי למרות זאת רוב הבריתות נעשות דווקא ע"י מוהלים, וזאת מכיוון שהם בעלי ניסיון רב יותר מרופאים-מוהלים שלעתים קרובות, ביצוע ברית מילה הנו הכנסה נוספת עבורם.

ברית מילה רפואית – אלחוש והרדמה

נהוג לתת לתינוק למצוץ משהו מתוק או קצת יין כדי להפיג את הכאב שבחיתוך הערלה. בעבר נהוג היה לחשוב כי הכאב בברית המילה הוא מזערי אולם היום ידוע שהוא דומה לכאב שנגרם מעקירת שן ללא הרדמה. השימוש הרווח להורדת הכאב אצל תינוקות הוא משחת אלחוש אשר מורחים כשעה לפני הברית והיא מקהה את התחושה באזור הברית. במקרים בהם השימוש במשחת אלחוש אינו מספק נהוג לתת זריקה עדינה לתוך האזור, שאומנם דוקרת מעט, אך מרדימה באופן מקומי את הברית ומונעת כאב גדול יותר גם במהלך החיתוך וגם אחריו.

ברית מילה רפואית – מבוגרים

אצל מבוגרים ברית המילה קשה יותר משני סיבות:

  1. כלי הדם אצל תינוקות רכים יותר והחיתוך קל יותר ובהתאם גם רמת הכאב.
  2. אדם מבוגר מודע יותר לנעשה מאשר תינוק שאין לו מודעות ולכן מבחינה נפשית הקושי אצל מבוגר גדול יותר. בברית מילה רפואית אצל מבוגר העדפה תמיד תהיה לעשות אותו עם רופא מוסמך, רצוי כירורג ובמרפאה פרטית עם סביבה סטרילית. ניתן לצרף איש דת שיהיה אחראי על הטקס ההלכתי, אך גם לבחור ברופא שהוא בעל רישיון מוהל.
ברית מילה יתרונות וחסרונות
הכנות לברית מילה - מה צריך לברית מילה מוצלחת

שתפו

שתפו בפייסבוק שתפו בוואטסאפ שתפו במייל