מוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכםמוהלים ורופאים ממליצים כך תימנעו מסיבוכים וזיהומים בברית המילה של בנכם

המלצות על ערכה סטרילית לברית מילה

רופאים והורים ממליצים

גב' ליזה פייגן
אחות בקופ"ח כללית ואמא לאדם
"תודה שאפשרתם לי לקיים את הברית על פי הסטנדרטים שאני רגילה אליהם בבית החולים"
שמי ליזה פייגן, אני בת 36 אחות במקצועי, בעלת תואר B.A., עובדת במרכז לבריאות האישה של שירותי בריאות כללית במודיעין, ואמא לאדם בן חודש.
אחרי שנולד לי בן, התחלתי להבין את שכנתי – אישה מבוגרת וסבתא לנכדים, שבכל פעם שפגשתי אותה בשבילי המושב ושאלתי מה שלומה ומה שלום נכדיה, ענתה ”רק שיהיו בריאים“. כשהגיע הזמן לעשות ברית מילה לאדם הקטן, התחלתי לברר לגבי התהליך, מכיוון שחשוב לי שהילד שלי לא ייחשף למחלות כמו צהבת או הרפס שיכולות לעבור בגלל חוסר הסטריליות של הכלים שישתמשו בברית.
הרופא המוהל ד“ר רוני גלעד הפנה אותי לאתר האינטרנט של החברה המייצרת ומשווקת ערכות ברית מילה עם כלים לשימוש חד פעמי הכוללת כל הפריטים הנדרשים, בו ניתן להזמין ערכה ולקבלה תוך זמן קצר עד הבית. ברגע שקבלתי את הערכה, הסתכלתי על אדם שישן לו בשלווה אצלי על הידיים, הרגשתי שאני האימא הכי טובה בעולם, יודעת שאת הברית מילה הוא יעבור בשלום.

מורן אייזנשטיין בראיון עם ד"ר יהודה אטיאס
רופא נשים בכיר בביה"ח לניאדו ומוהל מומחה

הרב חיים משה וייסברג
מוהל מומחה ומפקח ארצי על המוהלים מטעם הרבנות הראשית לישראל
מצוות מילה היא השמינית לאחר שבע מצוות שנתנו לבני נח. מצוות הברית מיוחדת רק לאברהם אבינו ולזרעו אחריו. ברית עולם, ברית תמידית החתומה בבשרינו, מעידה על קשר בל ינתק בין זרעו של אברהם אבינו לבורא עולם. עם ישראל בכל המצבים הקשים לא הפר ברית זו, וקיים אותה לפי המסורת שעברה מדור לדור, ביצוע ברית על פי כללי ההלכה, ההיגיינה ובמקצועיות שנרכשה על ידי המוהלים לדורותיהם. בשיטה מסורתית זו, נימולים מיליונים רבים וזו ההוכחה להצלחתה.
המוהלים המוסמכים בדורנו, נמצאים תחת פיקוח ”הוועדה הממשלתית לפיקוח על המוהלים“ ועוברים השתלמויות וימי עיון. וכמובן מוהלים מעודכנים ומצרפים לכך את חידושי המדע, הרפואה, כלי מילה וחומרי ריפוי מתקדמים, ניקיון וסטריליזציה בתקנים מחמירים, כגון ערכה סטרילית חד פעמית ברמה גבוהה.
הורים הדואגים לילדיהם בוחרים מוהל מוסמך ומומחה עם תעודה המעידה על כך.
ובזכות קיום המצווה כהלכתה, נזכה ש“ברית אבות לבנים תזכור".

מכתבי המלצה

הרב יוסף דוד ויסברגהרב שלמה יוסף מחפודהרה"ר יונה מצגר
הרב בן ציון מוצפיהרב עובדיה יוסףהרב מרדכי ששון
הרב משה וייסברג